dimecres, 16 d’octubre del 2013

TRAVELING: JOIES DE COREA

Disculpeu-me per estar aquesta temporada sense publicar, entre el començament de les classes i les primeres setmanes d'examens es fa difícil trobar temps per publicar.
Avui us presento un nou apartat: el TRAVELING.
Es tracta d'una espècie de novetat al joier on, com ja sabeu, us presento les joies que m'he comprat o m'han regalat. Pero amb la variant que al TRAVELING serán joies portades o regalades d'arreu del món.
Tinc la gran sort de tenir una tieta molt viatgera i propietària del blog Apuntes de viajes
I d'on cada lloc que va (que no són pocs!) em porta algun regal. Sabent que m'agraden tant les pulseres acostumen a ser joies. 
Aquest estiu va viatjar amb la seva família a Corea del Sud i aquestes són les coses de bijuteria que em van portar. MOLTES GRÀCIES!!!

Primer us ensenyo la pulsera, formada de moltes boletes de colors semi-transparents que dibuixen algunes aigues. Dóna dos tombs al canell i en un punt té una altra bola diferent: és rectangular i més gran que les altres. La icona que hi ha significa un símbol del budisme.






Està comprada al temple budista Haein-sa, dins d'un parc natural i a prop de la localitat de Daegu. Els meus tiets i la meva cosina es van quedar a dormir allà. Tota l'experiència està explicada en aquesta entrada del seu blog. Aquí us deixo algunes fotografies, com podeu observar el paisatge és impressionant. 










Després hem van portar un penjoll amb un altre símbol d'aquesta cultura. El trobo molt fi i a la vegada elegant i combina molt bé amb samarretes bàsiques i de colors neutres com gris, blanc...






Aquest collar també està comprat en un temple; en aquest cas el de Bulguk-sa. Està situat a les afores de Gyeongju, una ciutat important i antiga capital. L'entrada sobre aquest temple del blog de la meva tieta encara no està feta però puc compartir aquestes fotos amb vosaltres fetes per ella mateixa.




Aixó només és un terç de les coses que em van portar! Entre d'altres hi havia un portafolis decorat, un termo, un ventall decorat a mà...

Intentaré fer entrades aquest cap de setmana per així anar-les penjant la resta de la setmana!


10 comentaris:

  1. Quina sort de tenir una tieta tan viatjera i generosa! El collar m'agrada molt, i la polsera m'encanta! Per cert, crec que la iniciativa que tens de fer entrades de joies d'arreu del món, pot ser molt bonic i interessant,per veure així, diferents estils.

    http://escapefromrealityanaid.blogspot.com.es/

    una abraçada""

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!
      Doncs sí, n'estic molt agraïda però també del meu tiet i la meva cosina que viatgen amb ella! També és una forma d'aprendre sobre d'altres cultures fent o rebent el que t'agrada.

      Són molt originals les dues peces! ;)

      Gràcies per recolzar-me, potser més endavant, també faig un recull de fotos de joies d'arreu dels seguidors dels blogs; ho podriem veure molt millor!

      Maria i les joietes

      Elimina
  2. A mi m'agradaria viatgar com la teva tieta! ;)
    Molt mona la polsereta, m'encanta!

    plujadellibresdelabelly.blogspot.com.es

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi també m'encantaria, la veritat és que la tinc com un model a seguir. Espero, en algun moment de gran, poguer fer tot el que fa ella.

      Moltes gràcies pel comentari!

      Ja em passo pel teu blog, i t'he de dir que m'agrada moltíssim la manera en que fas les coses tant entenedores i senzilles per tothom, has fet que la meva llista de lluibres per llegir s'ampliés moltíssim amb les teves ressenyes! ;)

      Maria i les joietes

      Elimina
  3. Quina il·lusió aquesta entrada!!! A més m'encanta la iniciativa perquè la podràs anar actualitzant sovint amb el tombairots que som.
    Tant la polsera com el penjoll estan comprats en temples budistes: La polsera la vam comprar al Temple Haein-sa prop de Daegu i on ens vam quedar a dormir (al bloc explico la experiència que ens va agradar molt). El penjoll el vam comprar en un altre temple budista: El magnífic Temple de Bulguk-sa que es troba a les afores de la ciutat de Gyeongju, una capital del país abans de que ho fós Seul.
    Espero trobar-ne alguna de bonica ben aviat, tu ja saps on ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. :) Moltes gràcies, ja saps que part (o tres quarts) de les joies que tinc són de països i les tinc gràcies a tu, per tant, també és un dels motius pel qual puc escriure aquest blog.

      Això espero, d'anar-la actualitzant sovint! ajaja ja saps que encara que no siguin polseres o bijuteria m'encanta el que em compreu i he pensat que potser també poso les altres coses. Sé que els regals estan molt ben triats i comprats amb molt d'amor, i que si no trobeu res o es molt car no passa res!!

      Ara mateix vaig a actualitzar i editar l'entrada per posar on estan comprades que també és una forma d'aprendre. Gràcies per la informació i també per les fotos!!

      Allí, em sembla que en trobaràs unes quantes però d'or! jaja i et repeteixo que si els preus estan pels aires no cal que em porteu res de res.

      Maria i les joietes

      Elimina
  4. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  5. He fet un enredo: el comentari d'abans eliminat l'havia posat jo (la mama) però ha sortit com si l'haguessis fet tu, bé probaré de fer-n'he un de nou a veure si aquest cop em surt bé.
    Que xula aquesta entrada!! A més de poder anar actualitzant-la, podríes fer noves entrades de joietes que ja tens d'altres països , d'aquesta manera podries donar a conèixer noves cultures, fins i tot amb els abaloris. La tieta et podria ajudar i refrecar-te la memòria de quin lloc concret s'ha comprat. La mama

    ResponElimina
    Respostes
    1. jaja molt bé! Al final ho has arreglat i m'has posat el comentari tal i com tocava. Ja sabia que eres "la mama" perquè conec poques més Gorettis al món!

      Sí que faré el que m'has dit tu, però en tinc tantes que trigaré bastantes entrades a posar-me al dia. Penso que es bona idea, es veuen els estils i les formes de vida de cada lloc només reflectides amb una petita joieta.
      I també, la tieta em serà de gran ajuda perquè jo com a molt em recordo del país però no del lloc exacte o de la zona!!

      Gràcies per passar-te pel blog :)
      T'estimo

      Maria i les joietes

      Elimina
  6. Ha quedat molt xula aquesta entrada amb les fotos!
    Aquesta secció m'encanta.

    ResponElimina